Lectoraat What Art Knows
Herdenkingsplein 12
↳ Lectoraatskamer 0.11
Maastricht

E whatartknows@zuyd.nl
T +31 (0)43 346 6365

Stuur je scriptie in voor Scriptiekunst! / Submit your thesis for the Thesis Prize!

(English below) Heb je je scriptie al af? Stuur ‘m dan in voor SCRIPTIEKUNST 2020! Deadline voor inzending is 15 juli. SCRIPTIEKUNST is een wedstrijd die de Faculteit van de Kunsten van Hogeschool Zuyd jaarlijks organiseert voor de beste scriptie en/of documentatie van het eigen werk. Doel is een originele en inspirerende aanpak van scripties binnen de Faculteit van de Kunsten te stimuleren. Zo bouwen we ook een referentieplek op waar studenten en docenten, inspirerende voorbeelden van scripties binnen de bachelor- en masteropleidingen kunnen vinden. Ook een kritische reflectie op en documentatie van het eigen werk komt in aanmerking voor deze prijs.De wedstrijd SCRIPTIEKUNST is een initiatief van de beide lectoraten binnen de Faculteit van de Kunsten van Hogeschool Zuyd: Technology Driven Art (Peter Missotten) en Autonomie en Openbaarheid in de Kunsten (Ruth Benschop). De volgende inzenddatum voor de wedstrijd is 15 juli 2020 om 23u59 – voor scripties geschreven in het schooljaar 2019-2020. Zowel je begeleidende docent als jijzelf mag je scriptie of documentatie insturen.  ZEND ZE IN, ZELFS ALS JE NIET HELEMAAL OVERTUIGD BENT DAT DE SCRIPTIE GEMAAKT IS ‘ZOALS HET HOORT’. Alle inzendingen worden getoetst op gedegenheid, originaliteit en diversiteit in de aanpak. De jury bestaat uit vakmensen en kunstenaars van binnen en buiten Hogeschool Zuyd. Maximaal vijf winnende laureaten onder de inzendingen krijgen elk een Apple iPad ter waarde van 500 euro!  De prijzen worden uitgereikt in de winter van 2020. Elke inzender wordt hiervan per email verwittigd. De winnende scripties/documentaties zullen daarna te vinden zijn op www.scriptiekunst.org Een goede scriptie is: 1. Origineel – een scriptie mag best buiten de lijntjes kleuren, zowel in vorm als inhoud. Daarbij draagt de vorm wezenlijk bij aan de originaliteit van het artistiek onderzoek (of de documentatie van eigen werk).. 2. Gedegen – een scriptie baseert zich op grondig onderzoek en/of bronnenmateriaal. 3. Persoonlijk – een scriptie is gelinkt aan je eigen praktijk en vertrekt vanuit een persoonlijke fascinatie Kijk voor meer informatie op www.scriptiekunst.org. Thesis prize Both research centres within the Faculty of the Arts have taken the initiative of organising a contest for the best thesis or documentation of work. The contest is aimed at both bachelor- and master students. The aim of the Thesis Prize is to stimulate an original and inspiring approach to theses within the Faculty of Arts of Zuyd. In this way, we also create a point of reference for students and lecturers within the Faculty to find inspiring examples of theses within the bachelor- and master programmes. Apart from the regular thesis, a critical reflection on or documentation of work can also be submitted. All submissions will be tested for thoroughness, originality and diversity of approach. The jury will consist of professionals and artists from within and outside of Zuyd University of Applied Sciences. A maximum of 5 participants will win an iPad of some 500 euro! You can submit your thesis or documentation on your own initiative. The next deadline for submission is: July 15th 2020 (at 23u59) – for theses/documentations created in the school year 2019-20. Also documents describing the may you make your art (in progress or not) can be submitted. PLEASE FEEL FREE TO SUBMIT THEM, EVEN IF YOU DON’T FEEL OVERLY SURE ABOUT THEM…. A good thesis should/could be: 1. Original – an art thesis should allow itself to think outside of the box. Both in form and content, it should be original in its approach. 2. Thorough – an art thesis should be based on a form of thorough, artistic research and be based a wide variety of resources. 3. Personal – an art thesis should be relevant for the art practice of the student/artist. It should originate in personal fascination of the artist. The thesis prize was founded by the research centres AOK and TDA (Zuyd University of Applied Sciences) to encourage students to make theses (and/or documentations of artistic processes) that do justice to their own artistic practice. Too often, reflection within arts education falls back on semi scientific ideals of validity and objectivity. This removes critical reflexivity from artistic practice. The research centres TDA and AOK support theses, documentations, reflection and research within arts education that are relevant to artistic practice. See for more information: www.scriptiekunst.org.